Thursday 11 February 2010

skinny me please

ahahaha..senangnya dalam hati...ewah! baju lama muat lagi..lalalala..

wah wah wah...sukanya hati i uols...hari ini saya adalah sangat vain dan syok sendiri kerana masih muat pakai baju kurung moden yang wujud mengikut saiz badan sewaktu sebelum kahwin dulu..clap clap clap!! tahniah tahniah...

baju ni i sayang okeh...nasib baik ko muat lagi baju, sonang ati den kehkehkeh =D
aww...rindunya Mya zaman masih innocent dan masih tak tahu melawan ckp mama (T__T)

iya, sudah saya katakan saya vain, menjadikan baju kurung moden zaman gorjes muda jelita sebagai benchmark untuk mengingatkan diri sendiri and, the most important to convince myself that i am not that fat after all....

did a few test semasa sesi percubaan tersebut:
- duduk dan bangun, okeh tak tetas, masih selamat
- buat aksi angkat tangan, selamat!
- aksi gelek gerudi inul, the baju masih ada ruangan kosong untuk gelekan ku...yes!

ha! muat pun...masa pakai tu it slip in easily tanpa tersangkut pada lereng-lereng tummy ku yang mewah itu...
well, okey i admit there are few areas yang rasa ketat sikit especially around my arm (sekarang ni kalau babai2 akan rasa my buggy excess pun melambai sekali mencik tau!) hehe...but still...masih muat kan? hehe..

hahahaha suka suka...

jadi utk celebrate saya makan biskut hobnobs sedap dan plan nak buat biskut cornflakes coklat weekend nih...
haihh... (-_-')

pengajaran: jgn jadi macam saya cuba bj lama, muat, rasa selamat dlm my own comfort zone dan sambung makan biskut lagi dan lagi...dush dush!


3 comments:

swit@kon said...

aku plak sengaja pakai baju & jeans ketat. bagi rasa perut bun2 barulah hegeh nak kurus.

hoho aku tau gambar tu. sebelum mya datang jumpa aatie kat melaka kan! :D asik2 nanges :P

Lady said...

beb, aku baca part lambai2, terus angkat tangan dan plambai2. aku check ada tak buggy excess. cess.. aku ada jugak. dah lama tak bersukan neyh! adeih...

mamamya said...

cik ahkon: hehe...tu la time tu dia masih jakun slps almost 2 mnths dok umah dgn nenek...so nampak org je nangis..pegi jln alamanda nangis..haih..

lady: hehe..nyampah kan? buggy excess i ni mmg dah berkurun since zaman sekolah lg dah wujud, jd dia sgt kukuh di situ =P